Marketing a inzercia bytu

Marketing bytu má svoje špecifiká. Ak ste ešte nečítali všeobecný článok Marketing a inzercia nehnuteľnosti, odporúčam začať práve ním. Tu sa pozrieme na to, čo platí najmä pri bytoch – teda v prostredí, kde hrá významnú úlohu bytový dom, komunita a špecifiká zdieľaného bývania.

Špecifické predaja bytu

Zrekonštruované spoločné priestory, nový výťah, bezpečnostné vstupy alebo bezbariérový prístup sú častokrát silnými tromfami. Sú to veci, ktoré kupujúci často prehliadnu – pokiaľ na ne niekto výslovne neupozorní.

Komunita a susedstvo
Pri byte si nekupujete len samotnú jednotku, ale aj okolie. Skúste opísať charakter susedstva – tichá komunita, veľa rodín s deťmi, dôchodcovia, domáci miláčikovia vítaní? To všetko sú informácie, ktoré môžu rozhodnúť.

Ak je správca spoľahlivý, rýchlo rieši opravy a má dobrú komunikáciu, určite to spomeňte. Je to ako dobrý domovník – pokiaľ funguje, nikto si ho nevšíma. Ale ak nefunguje, je to problém pre všetkých.

Fotodokumentácia bytu

Zachytenie dispozície
Fotografie by mali zachytiť tok priestoru – teda ako na seba nadväzujú jednotlivé miestnosti. Ideálne je začať obývačkou, pokračovať kuchyňou a potom ostatnými izbami.

Fotografovanie výhľadu
Ak máte výhľad do zelene, na hory alebo do pokojného vnútrobloku – nezabudnite to ukázať. Výhľad je benefit, ktorý sa nepredáva každý deň.

Dokumentácia spoločných priestorov
Mnohí predajcovia to vynechávajú – no upratané schodisko, funkčný výťah alebo moderný vstupný systém môžu výrazne zlepšiť dojem. Ukážte aj pivnicu, ak je čistá a bezpečná.

Video prehliadka a 3D scan

Video prehliadka bytu
Z mojej skúsenosti viem, že video má jednu obrovskú výhodu – prepája emócie s realitou. Kupujúci si vďaka nemu ľahšie predstaví, ako by sa mu tam žilo.

Virtuálny 3D scan
Pre technicky zdatnejších záujemcov predstavuje možnosť precízneho premerania a detailnej obhliadky. Dnes je populárny aj AI defubrishing – virtuálne instatné vypratanie interiéru na jeden klik. Prechádzate sa zariadeným bytom, kliknete na čarovné tlačidlo defubrish a zariadenie zmizne. Zvlášť užitočné je to v pôvodných stavoch, kde zariadenie dobrý dojem nezvyšuje. Ak máte možnosť 3D scanu, odporúčam ho zaradiť.

Zaberte park, ihrisko, potraviny alebo školu. To, čo by kupujúci musel zisťovať sám, mu ukážte rovno. Je to dôkaz, že myslíte dopredu.

Ak máte vlastné parkovacie miesto – jasne to ukážte a zdokumentujte. Ak ide o verejné parkovanie, spomeňte reálne skúsenosti s parkovaním v rôznych časoch dňa.

Špecifické informácie v inzeráte

Mesačné náklady
Záujemcov zaujíma hlavne výška zálohových platieb, náklady na energie a výška fondu opráv. Uveďte ich prehľadne a bez zavádzania.

Informujte, či je dom zateplený, s novou strechou, výťahom alebo novými stúpačkami. Tieto investície znižujú budúce náklady kupujúceho.

Fond opráv – je v ňom dostatok financií, alebo si spoločenstvo vlastníkov bytov bude musieť brať bankový úver – čo znamená navyšovanie mesačných nákladov na splátky? Plánuje sa rekonštrukcia? Zistite si tieto informácie a komunikujte ich vopred. Dôvera vzniká z transparentnosti.

Ak ste mali dobré skúsenosti so susedmi, povedzte to. Ak nie, aspoň to nevynechávajte – každá komunita má svoje pravidlá. Kupujúci to aj tak zistí, skôr či neskôr.

Marketing bytu nie je len o tom, čo ukážete, ale aj ako to ukážete. Každý byt má svoju atmosféru – a vašou úlohou je pomôcť ju kupujúcemu pocítiť ešte predtým, než vôbec prekročí prah.