Tri výkričníky v názve inzerátu. Návštevník si ešte len prečíta názov a už je v strese a pod tlakom. Áno, inzerát môže mať pekný detailný popis, ale ak obsahuje kombináciu vecí, ktoré komplikujú alebo priam znemožňujú realizáciu transakcie, môže byť problematický.
Výmena nehnuteľnosti za inú
Jedna z najväčších komplikácií je snaha vymeniť nehnuteľnosť za inú. Peniaze historicky vznikli práve preto, lebo výmenný obchod je veľmi komplikovaný a limitujúci. Aká je šanca, že majiteľ dvojizbového bytu hľadá presne takú ponúkanú nehnuteľnosť v uvedenej lokalite s popísanými parametrami? A naopak, aká je pravdepodobnosť, že vám ako majiteľovi domu bude vyhovovať ponúkaný byt v danej lokalite? Veľmi malá.
Nesprávna inzercia
Správny postup je iný – ocenenie nehnuteľnosti, konzultácia plánov s finančným poradcom a vyhodnotenie reálnosti zámerov. Ak je kúpa bytu reálna, najskôr treba dom predať, presťahovať sa do nájmu a potom v kľude hľadať vyhovujúci byt.
Inzerát bez uvedenej ceny
Ďalším problémom je neuvádzanie ceny nehnuteľnosti v inzeráte. To okamžite vzbudzuje podozrenie, že ide o predraženú ponuku. Prečo inak by predávajúci tajil cenu? Pri bežných nehnuteľnostiach ako rodinné domy či byty, ktorých je v ponuke viac, neuvádzanie ceny len odrádza záujemcov. Tí budú prirodzene najskôr reagovať na ponuky s jasne uvedenou cenou.
Potrebujete oceniť nehnuteľnosť pred predajom, alebo pre dedičské konanie?
Kontaktujte ma a pomôžem Vám.
0903 618 307 info@vladimirgabor.skNejasnosti ohľadom ceny sú ospravedlniteľné len v dvoch prípadoch: ak chce predávajúci najskôr sondovať, koľko sú ľudia ochotní zaplatiť, alebo ak ide o naozaj výnimočnú nehnuteľnosť, ktorá nemá reálnu konkurenciu.
VÝKRIČNÍKY A VEĽKÉ PÍSMENÁ!!!
Tretím znakom problémového inzerátu je používanie výkričníkov a písanie veľkými písmenami. To pôsobí skôr zúfalo a neprofesionálne než naliehavo. Seriózny záujemca sa takýmto štýlom písania zrejme nenechá ovplyvniť, skôr ho to od ponuky odradí.
Čo s takýmto klientom?
Ak ste maklér a máte klienta, ktorý trvá na podobnom inzeráte, je dobré s ním udržiavať kontakt a priebežne sa informovať, či nezmenil názor. Mnohí klienti po vlastných skúsenostiach časom dozrievajú a nakoniec pochopia odporúčania, ktoré dostali. Ľudia sa najlepšie učia na vlastných chybách.
Trpezlivosť a taktnosť pri komunikácii s takýmito klientmi sa môže vyplatiť. Ak ich necháte prejsť si procesom podľa vlastných predstáv, pravdepodobne časom sami uznajú, že váš pôvodný návrh bol predsa len správny. A to je základ pre úspešnú spoluprácu do budúcnosti.