Asi sa to bude diať každé leto, ale sociálne siete opäť obieha 9 rokov stará informácia o solárnych paneloch nad cyklotrasou v Južnej Kóreji. Pozrel som sa na to, čo je na tom pravdy.
Predstavte si mesto, kde každý centimeter štvorcový nevyužitého priestoru žiari v slnečnom svetle, premieňajúc ho na čistú energiu. Solárne panely pokrývajú strechy budov, parkoviská, alebo cyklotrasy. Je to utópia alebo realita na dosah ruky? Ako vízia to existuje, ale ako blízko sme k tomu v praxi?
Korean solar bike path (@road.cc)
Príklad cyklotrasy medzi Daejeonom a Sejongom v Južnej Kórei ukazuje, že integrácia solárnych panelov do verejných priestranstiev je nielen možná, ale aj praktická a prospešná. Táto myšlienka, hoci ambiciózna, predstavuje sľubný smer v boji proti klimatickým zmenám a v prechode na udržateľnejšie mestá. Avšak, realizácia takéhoto rozsiahleho projektu by si vyžadovala značné investície, technologické inovácie a zmeny v urbanistickom plánovaní. Ako je to teda v tejto ázijskej krajine naozaj?
Južná Kórea predstavila v roku 2014 revolučnú solárnu cyklotrasu medzi mestami Daejeon a Sejong, ktorá spája ekologickú dopravu s výrobou čistej energie a chráni cyklistov pred nepriaznivým počasím, čím demonštruje inovatívny prístup k integrácii obnoviteľnej energie do mestskej infraštruktúry.
Potrebujete oceniť nehnuteľnosť pred predajom, alebo pre dedičské konanie?
Kontaktujte ma a pomôžem Vám.
0903 618 307 info@vladimirgabor.skSolárna cyklotrasa Daejeon-Sejong
Jedinečná cyklotrasa spájajúca mestá Daejeon a Sejong bola uvedená do prevádzky v roku 2014 a je priekopníckym projektom v oblasti udržateľnej dopravy a obnoviteľných zdrojov energie 1. Tento 3,9 metra široký chodník sa nachádza v stredovom páse osemprúdovej diaľnice, vďaka čomu je výnimočný nielen svojou polohou, ale aj multifunkčným dizajnom[nedefinované]3 . Strecha cyklotrasy je vybavená solárnymi panelmi, ktoré poskytujú cyklistom ochranu pred slnkom a dažďom a zároveň vyrábajú čistú elektrickú energiu pre okolitú infraštruktúru1, 4.
Dĺžka cyklotrasy
Celková dĺžka cyklotrasy medzi mestami Daejeon a Sejong je 8,8 km 1, 2. Táto inovatívna trasa je súčasťou osemprúdovej diaľnice, ktorá spája obe mestá. Z celkovej dĺžky cyklotrasy je 4,6 km pokrytých solárnymi panelmi 3, 4. Tento jedinečný projekt, ktorý realizovala spoločnosť Korea Western Power Co, Ltd., predstavuje významný krok v integrácii obnoviteľnej energie do dopravnej infraštruktúry a zároveň poskytuje bezpečnú a ekologickú alternatívu pre cyklistov cestujúcich medzi týmito dvoma veľkými kórejskými mestami.
Solárne panely a ich výkon
Solárne panely pokrývajú 4,6 km z celkovej dĺžky 8,8 km cyklotrasy medzi mestami Daejeon a Sejong. 1, 2 Na tomto úseku bolo nainštalovaných celkovo 7 502 solárnych panelov, ktoré sú od seba vzdialené približne 76 cm. 2 Toto riešenie nielen chráni cyklistov pred poveternostnými vplyvmi, ale aj efektívne využíva priestor nad cyklotrasou na výrobu čistej energie. Projekt, do ktorého spoločnosť Korea Western Power Co., Ltd. investovala 6,3 miliardy wonov, demonštruje inovatívny prístup k integrácii obnoviteľnej energie do mestskej infraštruktúry 3.
Produkcia energie a výhody
Solárne panely na cyklotrase medzi mestami Daejeon a Sejong ročne vyrobia v priemere 2 200 MWh ekologickej elektriny, čo stačí na napájanie približne 600 domácností 1. Táto inovatívna infraštruktúra prináša niekoľko výhod:
- Poskytuje cyklistom tieň a ochranu pred dažďom
- Napájanie pouličného osvetlenia a elektronických značiek v meste Sedžong
- Demonštruje trend integrácie solárnych panelov do verejnej infraštruktúry
- Ponúka rýchlu a ekologickú trasu na každodenné dochádzanie medzi mestami 1
Projekt, ktorý vznikol v spolupráci medzi mestom Sedžong a spoločnosťou Korea Western Power Co., Ltd., ukazuje, ako možno efektívne kombinovať udržateľnú dopravu s výrobou čistej energie v mestskom prostredí. 2, 3.